Hulp inschakelen van een retail designer

Professioneel instore design

Bent u op zoek naar een retail designer die u kan helpen uw instore ideeën om te zetten in inspirerende en uitvoerbare designs? Als retail designer combineer ik creativiteit en technische know-how om hoogwaardige ontwerpen te maken en uw doelstellingen te bereiken.

Retail design is een specialisme waarin marketing en design nauw samengaan. Ik heb vele instore projecten gerealiseerd. Ik help retailers en marketing managers met het ontwerpproces van het initiële idee naar gedetailleerd ontwerp:

1. Ideefase

2. Conceptfase

3. Ontwerp / engineering fase

4. Optimalisatie / implementatie fase

Op zoek naar een betere klantbeleving

U weet als geen ander dat het winkelend publiek op zoek is naar inspiratie, ontspanning, ontsnapping, herkenning, fun en vooral naar een beleving. De winkelomgeving moet ruimte bieden voor informatie, om dingen te ontdekken, en aanzetten tot actie.

Voor u als marketeer of retailer is het interessant om na te denken over inrichtingen waar de interactie met het winkelend publiek plaatsvindt, en over oplossingen waardoor de consument beter kan kiezen.


Herkent u dit?

Het shopgedrag van het winkelend publiek en haar wensen en eisen veranderen voortdurend. Om aan deze verwachtingen te voldoen moet u zich als marketeer of retailer voluit inleven in de wereld van de consument. De inzichten die hieruit volgen wilt u optimaal inzetten voor uw instore marketing, welke uiteindelijk moeten resulteren in inspirerende instore designs.

U wilt uw marketinginzichten vertalen naar creatieve en werkende instore concepten. Maar u kunt tegen problemen aanlopen omdat hier veel aspecten gecombineerd moeten worden om tot een aantrekkelijk eindresultaat te komen. U vraagt zich af hoe kan ik nu met mijn merk, of product het publiek op de juiste wijze benaderen? Hoe pakt u dit stap voor stap aan?

Niet alleen het bedenken van de marketingboodschap, maar ook de creatie tot een fysieke vorm is een noodzakelijk aspect. Want als alles niet tot een aantrekkelijk concept uitgewerkt wordt, dan komt het product of merk niet optimaal tot zijn recht en vindt het geen aansluiting bij de doelgroep. Zonder creatieve vaardigheden komt u niet tot de gewenste instore concepten die

de doelgroep inspireren.

  • ·U wilt sparren met een ontwerper, want u zoekt verfrissende inspirerende ideeën.
  • U wilt meer innovatie en meer trendsettendheid
  • ·U wilt merken en producten herkenbaar en een inspirerend onderdeel van de winkelomgeving maken
  • Ik zoek iemand die onze ideeën kan visualiseren in schets of 3D, zodat het gaat leven voor ons.
  • ·U heeft een goede designer nodig die de ideeën kan omzetten in realistische en doordachte designs en die ze vervolgens technisch kan uitwerken.
  • ·Ik heb iemand nodig die mij heel praktisch en vlot kan helpen om mijn winkelconcept steeds nieuwe invulling te geven zodat ik up-to-date blijf

Waarom samenwerken met een retail designer?

Om tot inspirerende instore concepten te komen moet u samenwerken met een retail designer. Hij verstaat uw marketinginzichten die gericht zijn op uw merk of winkel, en kent de diverse strategieën voor meer beleving. Bijvoorbeeld een merkgericht concept of een thematisch concept gericht op bijvoorbeeld sport (multi-merk).

Als alle stadia van de ‘shopper journey’ tot in details in de conceptvoorstellen zijn uitgewerkt, is het voor de opdrachtgever en ontwerper gemakkelijker om de beleving van de consument te testen, en om door te kunnen bouwen met nieuw ontstane ideeën. Het doel is om het maximale uit de creatieve ideeën te halen.

Een winkel is meer dan een mooi ontworpen ruimte met daarin een merkbeleving en producten. Het moet een plek zijn dat werkt, aanvoelen als inspirerend en commercieel, en er moet een juiste balans zijn tussen architectonische en commerciële kwaliteiten.

Er moet ook worden nagedacht over techniek en functionaliteit. Hoe klanten binnenkomen (‘routing’), wat functioneel goed werkt in de winkel en hoe men binnen het budget van de opdrachtgever kan blijven. Het ontwerp moet uit te rollen zijn, flexibel zijn i.v.m. verschillende seizoenen en assortimenten, en aanpasbaar zijn als gevolg van‘rumour around the brand’.

Een retail designer is behendig in het laten samengaan van creativiteit en analytisch denken. Door het maken van snelle schetsen en 3D visuals kunnen we ideeën tot leven laten komen, uitproberen en het effect ervan inzien. Schetsen en 3D visuals zijn ook een manier van hardop denken van opdrachtgever en ontwerper om tot echt goede concepten te komen.

Met succes retail design implementeren

Samenwerken met een ervaren retail designer betekent dat u uw ideeën en marketinginzichten met succes tot uitvoering kunt laten komen.

Met mijn ontwerpvaardigheden kan ik ideeën snel visualiseren en een zeer realistisch beeld maken van hoe het concept er in werkelijkheid uit gaat zien.

Met een designers oog kijken we naar de indeling, de navigatie, de interactie, de vormgeving (look & feel) en de uitvoerbaarheid. En met een marketing oog kijken we naar de stadia in de ‘shopper journey’, de marketingstrategie en de merkboodschappen. Zo bent u er zeker van dat u nieuwe instore concepten ontwikkelt die de doelgroep bereiken en die haalbaar zijn.

Ik help u graag met uw uitdagingen om nieuwe instore concepten te realiseren.

Voordelen voor u

U werkt samen met een professionele design-partner met uitgebreide skills en ervaring, inzetbaar van ideeschetsen tot en met realisatie.

U werkt samen met een ontwerper die de trends volgt op het gebied van design en kennis en ervaring heeft op het gebied van communicatie, vormgeving, materialen en fabricageprocessen.

U ontvangt mooie, creatieve en uitvoerbare designs

Met een retail designer die snelheid en kwaliteit voorop heeft staan kunt u snel inspelen op trends en ontwikkelingen in de markt, zodat u top-op-mind blijft bij uw doelgroep.

Samenwerken met mij als product ontwerper

Zowel analytisch als creatief sterk

Talentvolle handschetser, visualiseert ideeën snel op papier

Sterk in 3D visualisatie

Opgeleid in zowel werktuigbouwkunde als Industrial Design (TU Delft)

Flexibele werkhouding en directe communicatie; korte lijnen en hands-on mentaliteit

Brede ervaring in verschillende bedrijfstakken; kruisbestuiving waar mogelijk

Allrounder; zowel conceptueel als de engineering van het product in wording

Bewaakt het project op doelen, tijdsinvestering en ontwerpkeuzes

Meer dan 20 jaar ervaring in het ontwerpen voor retail omgevingen

Volgt de ontwikkelingen, trends en innovaties voor het fysieke retailkanaal

Een impressie van

mijn werk

Contact

Adres:

Rotterdamseweg 114

2628 AN Delft

Telefoon:

015 2853188

Mobiel:

06 46230717

Een nieuwe uitdaging?

Laat het mij weten!